Homoäktenskap för barnens skull

Om ni tidigare har läst min blogg så vet ni att jag har en stor förkärlek för ironi och sarkasm. Idag hittade jag en underbar parodi, I TV4 nyheterna dyker Yvonne Andersson från Kd upp och ironiserar aldeles suveränt på alla våra fördomar mot Kd kärringar. Yvonne Andersson lyckas till och med få till en frikyrkligt klingande röst på halvt oskyldig östgötska när hon med tindrande ögon och en prästliknande skjortkrage hävdar att:

"ytterst tillkom äktenskapet som ett skydd för dom barn som föräldrarna satt till världen, barnens rätt att få växa upp med föräldrar, och föräldrarnas skyldighet att ta ansvar för sina barn."

Är det inte helt suveränt? Om man lägger personangreppen åt sidan för en liten stund, även om det är otroligt svårt med någon som är så tacksam att skratta åt, och undersöker själva uttalandet. Äktenskapet tillkom altså för att skydda barn? Jag hade för mig om att det var ett kyrkligt förbund mellan två personer. Barnens rätt att få växa upp med föräldrar? På vilket sätt är homosexuella inte kapabla att vara föräldrar! Föräldrarnas skyldighet att ta ansvar för sina barn? Det måste ju innebära att homosexuella är mindre ansvarstagande än heterosexuella. En sådan undersökning skulle jag vilja ta del av.

Den obehagliga sanningen slår mig dock snart, Yvonne Andersson är inte någon parodi. Medans mitt garv åt parodin snabbt förbyts till ett raserivrål i TV soffan känner jag hur illamåendet kommer krypande. Yvonne Andersson och hennes partikamrater representerar en människosyn som är hemsk.

Åter till homoäktenskapen så! Jag läste en gång att det fanns en pojke... det måste väl ha varit i Stockholm, som växte upp med bara en förälder!!! Jo det är sant, Hans mamma hade flyttat därifrån så han fick bo med bara sin pappa. Sånt händer ju förståss bara i storstäderna men hör och häpna, pojken växte tydligen upp och artade sig riktigt väl. Det fans en annan inte lika bra historia om en flicka som hade både en mamma och en pappa. Mamman arbetade extra som hora för att pappa skulle få pengar till sitt heroin. Eftersom inte mamma var hemma när pappa blev sugen så fick hon leka mamma ibland.

Pojken och flickan existerar givetvis inte i kristdemokraternas medvetande men här i verkligheten som de flesta av oss lever i så förekommer faktiskt sådana som pojken och flickan. Kanske är det inte självklart att man måste ha en mamma och en pappa, kanske är det inte ens det bästa.

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Linnea

Min blogg är som en lillkusin till din blogg...som när man ska till din men stavar fel och hamnar av misstag på min! =) Jag håller koll på dig i väntan på nya inlägg! Hoppas allt är bra, kramkram

2008-02-24 @ 21:39:02
URL: http://llowejko.blogg.se
Postat av: Georg W

Jag är en 52-årig homosexuell man med 9 barn. Hur är det möjligt? frågar ni. Jo, jag älskar barn i alla åldrar och storlekar och det är inte svårt att älska en kvinna som gett mig barn. Bra jobbat Alex. Jag älskar dig också

2008-02-26 @ 22:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0