Skitbra Birro

Vill bara slänga in ett kort inlägg och tipsa om den debattartikel Marcus Birro skrev i Aftonbladet. Det är alltid härligt att hitta likatänkande.

Jag håller fortfarande på med min fight mot FK, har begärt prövning i kammarrätten efter dels ett överklagande till FK och dels ett avslag i länsrätten. Min fight är antagligen ingenting mot hur det skulle vara att utstå samma fight om man dessutom fått veta att man är sjuk eller har drabbats av någon personlig tragedi. De astronomiska summor som vi fuskare gamar åt oss varje år är inte bara osannolika jag vill påstå att de är helt felaktiga. Man är en fuskare om man till exempel lyckats jobba hårt i december och fått lite högre lön en man uppgett till FK. Man är en fuskare även om läkaren har sagt att man ska vara sjukskriven eftersom FK's läkare är av en annan uppfattning.

"Vi frågar inte hur sjuk du är utan vilken arbetsförmåga du har". Kanske kunde man anställa de apatiska flyktingbarnen som toalettsitsvärmare åt de rika. Avdragsgillt?

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Georg W

Jag vann över Jönköpings FK i Länsrätten. Det är den borgerliga mentaliteten som blivit legitimerad bland tjänstemän med 25-35 000 kr/mån. De använder sina akademiska kunskaper till att krossa outbildade bidragstagare. Men med den här utlänningen fick de skit...

2008-02-26 @ 22:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0